ماهان احمدی حیدریماهان احمدی حیدری، تا این لحظه: 5 سال و 8 ماه و 24 روز سن داره

ثبت بهترین لحظات زندگی پسرم

حرفهای مادرانه

1397/12/22 9:36
نویسنده : مامان ساره
305 بازدید
اشتراک گذاری

سلام پسر نازم

کم کم به آغاز سال نو نزدیک میشویم . اینروزهای پایانی سال نو ماندم که چطور با وجود شیطنتهای شما خانه تکانی کنم ، بابا محمد و مادرجون زهرامعتقدهستند که چون قبل از تولد شما کل خانه را تمیز کرده ایم ، امسال قید  خانه تکانی قبل از سال جدید را بزنم. پسرم امسال با تو زیباترین سال را شروع کردم ودر کنار تو و بابامحمد تمام سختیهای روزگار را به شیرینی سپری کردم.

ماهان عزیز .زیباترینم. روزى که تو را در درون خودم  حس کردم. بهانه ای شدی برای فراموش کردن تمام سختی ها ، تو شاید فرشته نگهبان منى، بهانه ی برای  تحمل  تمام سختى های روزگار و بهانه ای که به خاطر تو تلاش مى کنم. فرزندم  عزیز تر ازجانم ، دوست دارم آنچنان که لیاقتش را دارى برایت مادرى کنم. فرزندم  بدان که دنیا مکانى تکرارى است اما با وجود تو تکرار این روزها زیباترین تکرار زندگیم است. زیبایى درونى است و تو درون و بیرون زیبایى دارى. پسرم آغشته به “تو” میشود روحم ، نفسم ، بند بند وجودم، دوست دارم در آغاز سال جدید این نامه را به پسرم  بنویسم، به تو که آینده منى. عزیزم تمام زندگیم براى توست، تمام وجودم مال توست، دوستت دارم بى نهایت و از خداوند براى داشتنت همیشه شکرگزارم. هرگز دوست ندارم به تو اجبار کنم چگونه باشی و چگونه رفتار کنی اما بدان خواسته ها و آزوهای پدرو مادرت چیزی جز خیرخواهی و خوشبختی تو نخواهد بود.پسرم، مهربان و ملایم باش، اجازه نده دنیا تو را زمخت و خشن نماید. به درد و رنج اجازه نده تو را بیزار نماید. به تلخی ها اجازه نده، شیرینی زندگیت را، از تو بربایند

یادت نرود که هر چقدر هم که بالا رفته باشی، برای دیدن بزرگی خداوند باید سرت را بالا نگه داری و گرنه ناچیزتر از خار خواهی شد پس در برابر مخلوقات زنده خدا ، انسان -  حـيـوان -  گياه احساس مسـئـوليت كن و اگه ميـتـواني پشت و پناهـشان باش .برای همسایه ات که نانت را ربوده ، نان ، برای دوستی که قلبت را شکسته ، مهربانی ، برای آنکس که  روح تو را آزرده است ، بخشایش و برای خودت آگاهی و عشق را طلب کن.

عزیزم  جگر گوشه مادر ، به همه احترام بگذار حتی اگر باب دلت سخن نگویند و تو با آنها در عقاید و تفکراتت اختلاف نظر داشته باشی ، حرف های آنها  را گوش کن و سخنى که را که به نظرت درست مى رسد انتخاب کن،ارزش هاى زندگى را یاد بگیر و در اوج اندوه، تبسم کن و هیچ وقت تسلیم هیاهو نشو و اگر خود را بر حق دانستى پاى سخنت بایست و با تمام قوا بجنگ. گاهی باید  از بدی ها رد شد ، باید گذشت،.گاهی باید در اوج نیاز نخواست.گاهی باید باهمه ی تشنگی هایت کویر شد ، در پستی و بلندی های زندگی استوار و مقاوم قدم بردار .از داشتهایت راضی و همیشه شکر گذار باش که شکر ایزد نعمتت افزون کند.فرشته ی نازم همیشه به یاد داشته باش که هرگز برای خوشبختی امروز و فردا نکنی. به کسی که پشت سرت حرف میزند بی اعتنا باش . کسی که شما را دوست دارد  و به شما اهمیت میدهد از خود نرنجان  و بدان  دوست داشتن کسي که لايق دوست داشتن نيست اسراف محبت است.  عزیزترینم  در همه حال سعی کن   اعتدال را رعایت کنی .هرگز دروغ نگو ،دروغ مثل برف است که هر چه آنرا بغلتانی بزرگتر می شود، گل پسرم  هرگز برای رسیدن به موفقیت متوسل به زور ، تقلب ، خشونت و، ریا  نشو.  زیرا  آن موفقیتی که باعث زیرپا گذاشتن ارزشهای انسانی شود پوچ و بی ارزش است.

پسرم تا میتوانی بخوان و مطالعه کن ، کتاب بهترین دوست و معلم تو خواهد بود ، بینش و دیدت را بیشتر کن ، از تجربه کردن و آزمون و خطا هرگز نهراس و از تجربه بزرگانت همیشه استفاده کن.

 

 

 

پسندها (3)

نظرات (1)

🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
22 تیر 98 12:08
😍😘